Hur får vi fler följare till företagssidan på LinkedIn?
Det här är en ganska vanlig fråga vi får. Den kommer oftast från en social media manager eller en marknadschef på ett B2B-bolag.
Och svaret är att frågan i grunden har fel fokus.
Många har en övertro på företagssidan, som ofta inte får så mycket synlighet. Även om ni har många följare, betyder inte det att de ser era inlägg. Har de inte interagerat med inläggen genom att gilla, kommentera eller delat så kommer ni inte synas i deras flöde.
Det handlar mer om att få igång individer på LinkedIn, det är då det händer.
Men, om vi ska stanna kvar vid företagssidan, några tips för att få fler följare:
📌 Som Admin har du 250 inbjudningar som du kan använda varje månad – använd dom, men bjud in de som du tror är intresserade.
📌 Den på bolaget med många kontakter kan du göra till Admin för att hen ska kunna bjuda in.
📌 Lägg en ”följ oss gärna på LinkedIn” i era mejlsignaturer. Eller ”connecta gärna med mig på LinkedIn”.
📌 I era personliga inlägg, tagga även företaget